13,000Kr i sjön...

Alltså, näää det händer inte Julia!!
Julia min kompis har sparat ihop massa pengar under hela hösten och vintern för att
äntligen kunna åka till Malaysia och sen även Thailand.
Igår var vi hemma hos henne på fika och prata igenom allting om att allt kommer tills att gå hur bra som helst fast att hon ska resa helt själv!

Men vad vore en resa för Julia, utan problem?
Jag säger det, den tjejen har väldigt tur i kärlek men väldigt otur i alla annat!!

Om vi börjar lite längre bak så fick hon en helt ny kamera utav sin pojkvän i julklapp,
som hon skulle kunna ha med sig på resan!
Efter förra helgens fest hade Julia en cider kvar som hon la i väskan medans hon cykla hem...
När hon väl kommit hem öppnar hon väskan och tar upp sin
I-phone som det droppar utav och hon tänker
"Nä,va fan?!"
Jo så sant som det är skrivet hennes cider hade gått sönder i väskan, där låg hennes nya kamera som nu var helt död och sönder,
samt hennes pass som var helt genom blöt och klibbigt
OCH hennes I-phone som hon bara kunde ta och kasta!
Förstår ni, denna tjejen har verkligen OTUR!
Hennes föräldrar körde henne till Malmö där hon tar tåget över, helt spänd och förväntansfull utav att hon äntligen är på väg...
Men som sagt vad vore Julias resa utan en liten twist....?
Hon checkar in bagaget och går och väntar på att geaten ska öppna för att sedan sätta sig på planet.
När hon väl kommer fram till gaten som har öppnat, så säger en person ifrån SAS som står där att...
"Tyvärr,ditt pass är ej giltigt ett halv år efter du har kommit hem. Så du kan tyvärr inte följa med på planet!"
Där står Julia på Kastrup helt ensam och fattar ingenting....
HON FÅR INTE FLYGA ÖVER!!!!
Det händer inte bara, som hon sa till oss när hon ringde och var helt upprörd och ledsen...
"Jag har verkligen planerat, läst och kollat allt som jag skulle inför resan 25 gånger. Ingen har nämnt för mig angående mitt pass att det måste gälla ett halv år efter man har kommit hem!!!!!!!"


Så ja UTAN resa & 13.000kr det suuuger!!!!
Jag tycker så jäkla synd om dig gumman!
Julia glad, men glad är
hon i alla fall INTE
nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0